טאנה טיולי ג'יפים

במקום התברר לנו שטאנה עובדים כבר 18 שנה בתחום הטיולים לצפון תאילנד, ומתמחים בישראלים. ישנו מלון וגסטהאוס, המלון 600 באט לזוג, הגסטהאוס כ400, דווח על ג'וק שהיה בגסטהאוס, אבל סה"כ נקי ומסודר (מזגן ומקלחת כבר אמרנו?).
המיקום פשוט נהדר, 10 דקות הליכה משוק הלילה בציאנג מאי לכיוון ימין, וכ15 דקות הליכה לשער הקרוב לעיר העתיקה שמאלה, כאשר בדרך עוברים במרכז העיר עם כל החנויות והמסעדות והמקדשים. (לא ריצה, הליכה בנחת).
טיולי ג'יפים יוצאים כל יום כמעט, עם כמות אדירה של ישראלים משתתפים (בטיול שלנו השתתפו, כך התברר, 62 איש). על הבוקר בשעה 9 היינו אמורים להתאסף למטה במסעדה של המלון ולקבל את הג'יפים. ב 9:30 באמת הכל התארגן, קיבלנו ג'יפ קטן ל 4 איש (סוזוקי סמוראי אדומה שעברה רבות, אבל נוסעת כמו גדולה), החלטנו מי נוהג (בעלי) ויצאנו לנו במספר שיירות קטנות.
טאנה מציעים ג'יפים ל4 אנשים בנהיגה עצמית (אחרי רכב מדריך), ול6-7- איש (פאג'רו דגם ישן) בנהיגה עצמית או עם מדריך שינהג כל הדרך, וחייבים להחליט מראש. דרוש רשיון נהיגה בינלאומי (עשינו דרך מ.מ.ס.י. בארץ), לדעת לנהוג בהילוכים, ולהיות מוכן לנהוג בצד שמאל של הכביש. האחרון, האמת, לא כזה מסובך, כי בהתחלה נוסעים אחרי הרכב המוביל כמו תוכים, ותוך יום-יומיים קולטים את העסק. מה גם, שרוב הכבישים המרכזיים בציאנג מאי הם חד סטריים (אפרט על התמצאות בהמשך). עקב כמות הג'יפים, השיירה התחלקה לכמה קבוצות עם ג'יפ מוביל לפי מהירות הנסיעה של כל אחד, ברגע ש 2-3 ג'יפים היו מוכנים לצאת לדרך הם יצאו ראשונים (כמובן, אנחנו ביניהם), וכמעט ולא עלה צורך להתייבש באוטו ולהמתין.
בכל המכוניות מזגן פעיל ו...טייפ קלטות! אין ערוצים ברדיו, אין דיסקים, אין MP3, מי שרוצה מוסיקה שיביא קלטות, או נגן MP3 שמתחבר לטייפ. ניסינו לנהוג בלי, אבל ביום האחרון נשברנו, והשאלנו מהמדריכים התאים (!)קלטת מוסיקה תימנית (!) שעשתה לנו כאב ראש בראונד השלישי, אז זה באמת חשוב, ותבואו מוכנים.
האוכל מותאם לחיך הישראלי - פעמיים ביום (צהריים וערב) שניצל מעולה עם תוספות, אבטיח ואננס טרי, תה, קפה, ארוחת בוקר של חביתה וקורנפלקס. אנחנו אולי מפונקים, אבל ביום השלישי כבר לא יכולנו לראות שניצלים.
כל העניין כולל גם לינה של שני לילות, המלונות נעימים ביותר, האחד בצורה של צימרים באמצע שומקום, פרוסים לאורך איזה אגם קטן בלילה הראשון (מזגן, מקלחת, נקי ביותר, והלוקיישן באמת יפה), ובלילה השני לנים במלון בציאנג ראי במרכז העיר, כ 10 דקות הליכה לשוק הלילה בציאנג ראי, עם מסאז' נפלא ממש ליד המלון.
המדריכים קצת יודעים עברית, חלקם יותר מקצת, שרים "אל המעיין" ומשהו משרית חדד (מצחיק בטירוף), למדו את כל הביטויים הרווחים כמו סבבה. הם דואגים להכל, עד לרמה של לסובב את הג'יפ ככה שיהיה נוח לצאת מהחניה, בודקים שאתה רואה את כל האטרקציות ולא מפספס משהו מעניין...
ולמסלול
ביום הראשון מתחילים מציאנג מאי לכיוון צפון, ועוצרים בחוות סחלבים קטנה, שיש בה בערך 50 סוגים של סחלבים שגדלים בצורה מפתיעה מאוד, פשוט תלויים באויר עם השורשים בחוץ. חוץ מזה המטייל היותר סקרן יוכל למצוא שם גם חוות פרפרים, והפחות סקרן יגיע לחנות מזכרות גדולה, שמציעה מבחר של תכשיטים בצורת סחלב, חלקם יפים מאוד. התחנה הבאה היא חוות נחשים, שבה מסתובבים בין כלובים (!) שבהם די הרבה נחשים מכל מני סוגים - קוברות, פיתונים, ועוד כמה. הריח מעט לא נעים, אבל בהחלט נסבל. המדריכים נורא אוהבים להתעלל בתיירים המגיעים (קרי לזרוק עליהם חבל שנראה כמו נחש, ולהנות מהצרחות). חלק מהנחשים אפשר להחזיק ולהצטלם איתם. לאחר מכן כולם מתאספים סביב במה קטנה למופע נחשים, שהיה מעט מזעזע בעיני, אבל בדיעבד הבנתי שנהנתי. המופע הוא בעצם אדם אחד שיוצא לבמה עם כמה קוברות ומשחק איתן, מרים אותן, מכניס את הראש שלהן לפה... לסיום המופע משחררים נחש פיתון גדול לתוך בריכה/באר, והמאלף? צולל אחריו ותופס אותו במים. כמובן שכל משך המופע מפחידים את התיירים בחבלים, נחשים, וכל מה שביניהם. עוד נסיעה קצרה, ומגיעים למחנה פילים, שם צופים במופע פילים (שרוקדים, מכדררים, מציירים ומצליחים להקסים), רוכבים בזוגות על עגלת שוורים לכיוון אחד לאורך נהר, ועל גבו של פיל על ספסל לכיוון השני, נסיעה של כ 20 דקות לכל כיוון, וכמובן מצטלמים בדרך. משם ממשיכים לראפטינג אתגרי, שהוא אתגרי בדיוק כמו רפטינג בירדן - שקט, נינוח, עם ירוק יפהפה מסביב. אם רק לא היו משפריצים מכל סירה, זה היה תענוג אמיתי. המעניין הוא שבסוף מסלול הראפטינג כל החבר'ה עולים על משאית פתוחה ונוסעים בעמידה כ-5 דקות עד לג'יפים, אז מי שבא בבגד ים בלבד שיתכונן לקור. לאחר מכן צפוייה נסיעת שטח בג'ונגל, וזו באמת נסיעת שטח של כמה שעות בחושך בג'ונגל בין עצים, שרכים, בורות, ובוץ, ובעצם גולת הכותרת של היום. הרכבים עוברים למצב 4X4, קופצים בין הבורות, הנוסעים נחבטים בתקרה וזה פשוט אדרנלין גם למי שמנוסה בטיולי שטח בארץ. בערב מגיעים למלון-צימר, אוכלים ארוחת ערב, והמדריכים מוכנים עם עמדת קריוקי עם מוסיקה ישראלית (מזרחית בעיקר).
ביום השני מתחילים בכפר שחיים בו 5 שבטים תאיים, ביניהם שבט ארוכות הצוואר, ושבט ארוכות האוזניים. הכפר כולו זה בעצם דרך עפר מלאה בדוכנים של צעיפים, שאלים ועבודות יד שהנשים האלו יוצרות ומוכרות, ואורגות במקום (דברים יפים, שווה לקנות, כי בהמשך הם יהיו יקרים יותר), וכמובן מצטלמות עם התיירים. על פניו נראה הכי ממוסחר שיש, אבל מי שיעבור מאחורי הבסטות, יגיע לבתי המגורים, שהם בקתות במבוק ללא קירות כמעט, עם משטחי במבוק חשופים עליהן זרוקות כמה שמיכות, וילדים, תרנגולות וכלבים מתרוצצים בהם. לפי מה שידוע לי, הכסף שהנשים מרוויחות מהתיירים מועבר לעמותה לקידום הכפר. המחירים, כמו בכל בסטה בתאילנד, ניתנים למיקוח ואכן ניתן להוריד כ 40% מהמחיר ההתחלתי, אבל בעיקר בכפר הזה לא היה לי לב להתמקח על 10 שקל בשבילי, והון בשבילם. נתקלתי בכאלה שהתמקחו על כל אגורה, וזה פשוט מחזה לא נעים, כי כל ישראלי מרוויח ביום אחד מה שהן בחודשיים. בסיום השופינג נוסעים למקדש בו חיים קופים חצי מאולפים (מאולפים לבקש אוכל מבני אדם, בעיקר). המקדש עצמו נמצא תחת סלע ענק עם מערה, משתרע על שטח גדול יחסית, וחוץ מהקופים שנחמד להאכיל בבננות ואגוזים שנמכרים במקום יש גם אגם קטנצ'יק עם סירות פדאלים, ופגודה עתיקה יפהפייה בין שיחי פרחים ששווה סיבוב וצילום. הקופים גונבים אוכל מהידיים, ואם מתקרבים לקטנים עלולים לתקוף, אז תמיד מסתובבים כמה תאילנדים עם רוגטקה ושומרים על שלום התייר. משם ממשיכים לציאנג ראי, לאיזור משולש הזהב (גבול תאילנד, בורמא ולאוס), ושטים בסירת מנוע בנהר המקונג ללאוס, שם נמצא "דיוטי פרי", כלמר עוד בסטות עם מזכרות, ויש דברים יפים וזולים, בעיקר פסלונים, ובקבוקי וויסקי מקומי עם נחשים ועקרבים בפנים. את הוויסקי ניתן לטעום, ואם היינו בסוף הטיול ולא בתחילתו, גם היינו מעיזים. אומרים שזה טוב לכח הגברא, אבל זה נאמר על כל דבר :) מאוד מיוחד להביא כמזכרת, בקבוק קטן עם קוברה בפנים ב 12 ש"ח בערך, שורד יפה כמה שבועות של טלטולים בתרמיל. כעבור שעה חוזרים בסירה לציאנג מאי, ויש עוד זמן לטייל במתחם משולש הזהב שבו יש שוק כמובן, אך גם פסל ענק של בודהא מוזהב על סירה, פסלי פילים ונחשים מוזהבים שמצטלמים נפלא על רקע השקיעה. בסוף היום מגיעים למלון בציאנג ראי, ואחרי ארוחת הערב רצוי לסייר בשוק הלילה, לעשות מסאז' (המחירים בין הזולים בכל תאילנד ואיכות מצויינת) ויש גם מועדון לילה שלא הגענו אליו, אבל מי שהגיע לא התרשם.
את היום האחרון מתחילים מסיור במפל Mae-Rim באיזור ציאנג ראי. המפל דורש הליכה מעט מאומצת בשביל בן ק"מ וחצי בג'ונגל, אבל הוא שווה את המאמץ. המים קרים כמו קרח, צלולים, אפשר להכנס ולטבול, והירוק מסביב פשוט שוטף את העיניים. לאחר המפל נוהגים בכבישים בצפון, בין ההרים ושדות האורז עד לכפר, בו אוכלים צהריים (בתנאים נקיים, לא להתרגש). המקומיים בצפון מאוד שמחים לראות תיירים, אני מקווה שזה לא ישתנה עם השנים והעומס, באיים ובבנגקוק המקומיים כבר שמחים פחות. האנשים שעובדים בשדות מנופפים ומחייכים לכל ג'יפ של טאנה, ולכל תייר, הילדים בכניסה לכפרים מחכים לקבוצות התיירים המגיעות, ורובם גם מקבלים מהם סוכריות וכיבודים (כדאי להשקיע מראש כמה שקלים בכל מיני סוכריות וצ'יפסים לילדים שתפגשו בדרך, פשוט תגרמו להם אושר עצום. אצלנו כמה ילדים קטנטנים הלכו מכות על חפיסת צ'יפס, עד שהאמא לא הפרידה ביניהם). בדרך חזרה בין ההרים יורדים מהכביש לנהיגת שטח של כשעה, פחות מרגשת מהראשונה, אבל הנופים שרואים בדרך פשוט דורשים עצירה כל דקה לסשן צילומים קצר. לקינוח, עוצרים במעיינות חמים, עם ריח נוראי של גופרית וביתנים בהם ניתן לטבול במים (נפרד לנשים וגברים). הביתנים מוקפים בגן שנעים לטייל בו, ובקצה הגן שני גייזרים שמשפריצים קיטור לגובה של 4-5 מטרים, ובריכה של מים רותחים. המקומיים קונים ביצים בסלסילות, מבשלים אותן בבריכה מספר דקות, ואוכלים. משם עוד נהיגה בכבישי הצפון חזרה לציאנג מאי.
השורה התחתונה - הצפון הוא החלק אותו הכי אהבנו בכל תאילנד, עם הטבע הכי יפה, והכי אוטנטי. גם מי שמגיע לתאילנד לזמן קצר שווה שישקיע שלושה ימים בטיול של טאנה. זה בהחלט מספיק כדי לקבל טעימה מהאיזור והאנשים. בכלל, למרות ההרגשה של טיול שנתי, זו נקודת פתיחה מצויינת לטיול בתאילנד, בעיקר כי אתה לומד איך לטייל ולהסתדר בסביבה מבוקרת, והתמורה שאתה מקבל היא מעל ומעבר לסכום המצחיק שהטיול כולו עולה (כ 600 ש"ח לאדם, כולל הכל + דיסק DVD).

ליצירת קשר ופרטים נוספים:

http://www.thanaadventure.com/root

27/8 Soi 4, Tapae Rd., Changklan, Chiang Mai, Thailand
Tel. (006653)279794 Fax. (006653)272285
Email: info@thanaadventure.com

נ.ב. כמובן שטאנה אינה החברה היחידה שמציעה טיולי ג'יפים בצפון. חברת רד בריק ממוקמת גם היא בציאנג מאי, ומציעה טיולים במסלול מעט שונה, אך סה"כ על אותו העקרון, וגם הם מתמחים בישראלים. לפי מה ששמענו ברד בריק יש יותר נהיגת שטח. מעבר לזאת, בכל סוכנות נסיעות מקומית תראו מגוון הצעות לטיולי ג'יפים מאורגנים דומים, שפונים לתיירים מכל קצוות תבל, אז המבחר הוא עצום. אנחנו הלכנו על טאנה בעקבות המלצות, וגם כי המסלול היה הכי מקיף לדעתנו, ולא התאכזבנו.

11 תגובות:

Unknown אמר/ה...

חברה של רמאים, רפטינג בנהר ללא מים, כל חצי שעה עצירה ב7 אלוון.
נסיעה בגיפ מצוקמק שבעליות מכבה את המזגן, ביקור באתר בו אמורים היו להיות קופים , הקופים היו בחופש.
כשדרשנו פיצוי על הטיול המחפיר גירשו אותנו בקללות.

להתרחק מהחברה הזו.

israela אמר/ה...

בטיול הרפאטינג איין שרותי עזרה ראשונה למקרה חרום
המדריך בראפטינג בחור צעיר ללא נסיון
החברה מתעניינת רק בכספך

israela אמר/ה...

חברה של רמאים רק הכסף מעניין אותם.
בראפטינג אין איש עזרה ראשונה ,אין צןןת חילוץ .לא ממולץ להשתמש בחברה הזאת.
תלמדו מנסיון של אחרים.

THAILAND אמר/ה...

הי
בשונה מהתגובות פה רציתי להמליץ על הטיול של טאנה
יצאנו לטיול ב5.10.2011 והיה טיול מדהים
כרגע אנו בבנגקוק לפני החזרה הביתה וממש עצובים לחזור הביתה
את החופשה שלנו בתאילנד הזמנו דרך שקד מהמרכז למטייל תאילנד
ממליצה עליהם בחום
WWW.LAMETAYEL-THAILAND.COM

הילה ואלעד אמר/ה...

הי
ממליצה לכם להיזהר מלהשכיר טרקטרונים בקופנגאן
אחרי הטיול המקסים של טאנה הגענו לקופנגאן ושם חבר שלי שכר טרקטורון וההגעה היה חופשי והוא התהפך איתו
לא מספיק שהביאו לו טרקטורון לא בטיחותי עוד הוא היה צריך לשלם נזק של 8000באט על שריטה קטנה

בכל מקרה מאוד נהננו בטיול טאנה והייתי ממליצה בחום על טיול אומגות -חוייה מטורפת.

תיזהרו מוסכנות הללויה בפוקט חבורה של נוכלים
את האומגות וטאנה הזמנו דרך האתר אינטרנט של המרכז למטייל
WWW.LAMETAYEL-THAILAND.COM

טיולי טאנה אמר/ה...

ברצוני לתת מידע מאוד חשוב לחברה שמעונינים לצאת לטיולי "טאנה" בצפון תאיילנד ונותנים לכם לילה חינם אצלהם בגסט האוס = הטיול רע מאוד מלא חוויות של כאב קור רעב צמא ושעמום שמלווה בנסיעה חסרת ענין ממקום למקום ללא תכלית קר מאוד בלילה אין לכם שמכות ומאוד יחס רע רע רע
ממולץ לא לקחת טיולי טאנה!!!
אני אמא ישרה הגונה ושירה רוצה לתת לכל המעונינים הסבר קל פשוט טיול של שרלטנים של בזבוז זמן כסף ועברנו חוויה של קור רעב צמא שעמום ולא רצוי.

אנא על תעשו כמוני תקראו את הכתוביות שלי-טיולי טאנה שהשתילו על עצמם שהטיול טוב וכו.
אנא על תלכו רק תסבלו...
רק חבל שאני לא קראתי קודם עכ כאן.

טיולי טאנה אמר/ה...

ברצוני לתת מידע מאוד חשוב לחברה שמעונינים לצאת לטיולי "טאנה" בצפון תאיילנד ונותנים לכם לילה חינם אצלהם בגסט האוס = הטיול רע מאוד מלא חוויות של כאב קור רעב צמא ושעמום שמלווה בנסיעה חסרת ענין ממקום למקום ללא תכלית קר מאוד בלילה אין לכם שמכות ומאוד יחס רע רע רע
ממולץ לא לקחת טיולי טאנה!!!
אני אמא ישרה הגונה ושירה רוצה לתת לכל המעונינים הסבר קל פשוט טיול של שרלטנים של בזבוז זמן כסף ועברנו חוויה של קור רעב צמא שעמום ולא רצוי.

אנא על תעשו כמוני תקראו את הכתוביות שלי-טיולי טאנה שהשתילו על עצמם שהטיול טוב וכו.
אנא על תלכו רק תסבלו...
רק חבל שאני לא קראתי קודם עכ כאן.

דורה אמר/ה...

אני לא חובבת ראפטינג ופעילויות מסוכנות במהלך טיול, שמטרתו חופש. אבל טיולים מאורגנים כאלה אני דווקא מחבבת. כל עוד אני לא צריכה לדאוג למפה ולכיוונים, אני בסדר.

AmosReuven אמר/ה...

מדהים, אני עשיתי את הטיול בריק היה מטורף לחלוטין. ולא סבלתי כמו בתגובות אחרות שראיתי פה.

לטייל בתאילנד

איתי אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
איתי אמר/ה...

היי,
אני מעוניין לטוס לצפון תאילנד לטיול ג׳יפים עם שני חברים.
המליצו לנו להזמין מהאתר הבא: http://redbrick.co.il/


כאמור, אנחנו מחפשים טיול לשלושה ימים בערך עם אופציה להארכה לחמישה אם המחיר עדיין זול.
אשמח להמלצות על חברות אחרות מהם אפשר להזמין עוד בארץ את הטיול.

תודה,
איתי.