מילות פתיחה?

רגע האמת התרחש 1.2.2008-22.2.2008
אז ככה... מאז שהייתי בת 17 והחברה שלי נסעה לתאילנד לראשונה, הטיול הזה היה מין חלום כזה קשה להשגה בין ענייני לימודים-עבודה-בית, וגיחות מהירות לסיני ואירופה. עם הגיל הגיעה התובנה שלקבל חופשה של חודש בעבודה זה לא כזה מסובך, והנה, שמונה שנים אחרי שהתחלנו לחלום - אנחנו שם, וכעת גם כאן, לחלוק את החוויות ואולי לזרוק עצה שימושית למי שיחפש אותה.
מן הסתם, זה לא היה טיול תרמילאי, וגם לא זול כמו שמקובל לחשוב על תאילנד לפי סיפורי החוזרים מ"טיול אחרי צבא", אבל סחבנו תרמילים, חרשנו את הארץ, ואנחנו בטוחים שנחזור!
כנראה זה המקום לציין שהמקומות, המחירים וחוות הדעת מקורם מהחוויות האישיות שלנו בתאילנד, ושל אנשים שאנחנו מכירים. לכן כדאי להתייחס לכתוב כאן בערבון מוגבל, מפני שכל אחד עובר את הטיול בצורה שונה.

מאחר ואני לא בטוחה ממה להתחיל, אספר על עניין כרטיסי הטיסה. כפי שהתרשמנו, הזולים ביותר זה חברת אייר ג'ורדניאן, שטסה עם עצירה בעומאן במשך 11 שעות, במחיר הכי אופטימלי של כ 800$. מתוך 2 זוגות שטסו, אצל אחד הטיסה התעכבה בעומאן לכ-3 שעות, והאחרים באו לפי הלו"ז (לא דווח על תחושות סכנה). טיסות דרך קייב וטשקנט עולות כ 100$ יותר, ולפי הדיווחים מתעכבים בשדה התעופה בטשקנט/קייב לכמה שעות טובות (טיסה של יום שלם). מאחר והיינו מאוד מוגבלים בימי החופשה, הלכנו על אל-על הישירים ב 10.5. שעות טיסה ו 1400$, והאמת שזה הכי נוח מכל בחינה חוץ מהמחיר (טסים בלילה, מגיעים בבוקר, יוצאים בזמן, כמעט ואין ג'ט-לג, שירות אל-על...).

אז זהו, טסנו אל-על והגענו לבנגקוק לשדה התעופה Suvarnabhumi לקראת שעות הבוקר המאוחרות, והתיישבנו שם להמתין לטיסת ההמשך שלנו צפונה לציאנג-מאי עם חברת אייר-אסיה. חברה מצוינת, טיסות יחסית לארץ במחיר מצחיק, יחסית למחירי תאילנד עדיין זולות אבל... פעמיים מתוך שלוש הטיסה נדחתה, הטיסה שנדחית בעיקר היא הטיסה האחרונה והזולה של היום, והיא נדחית בשעתיים כל פעם, אז בעצם ביום הראשון התייבשנו לנו 7 שעות בשדה, עד אשר בשעה 22:00 עלינו למטוס ובשעה 12 בלילה כמעט נחתנו בציאנג מאי. למזלנו, מתוך המחקר שעשינו בארץ, סיכמנו עם חברת טאנה Thana adventure tours על איסוף משדה התעופה בלילה, והגעה למלון שלהם, כאשר למחרת היינו אמורים לצאת איתם לטיול ג'יפים של 3 ימים. שדה התעופה בציאנג מאי קטן, די עלוב, והכל סגור לגמרי בשעה הזו, חוץ מהשירותים, אין אפילו מונית. אבל למרות שהטיסה איחרה, אספו אותנו ועוד כ 10 איש מאותה הטיסה למלון. מאחר והיינו חולים וסחוטים, לא כל כך עניין אותנו איפה כמה למה ועם מי, אבל המלון היה במרכז העיר, די זול - 600 באט (חלקו ב 8 לשקלים) לזוג ללילה בלי ארוחת בוקר, נקי לגמרי, עם מיזוג ומקלחת, ומפוצץ בישראלים. אחד הזוגות שנסע איתנו במונית משדה התעופה שאל אם אנחנו מעוניינים להיות איתם בג'יפ במהלך הטיול, והסכמנו אפילו בלי להסתכל, העיקר שהם מעשנים. גם פה היה לנו מזל, ובילינו 3 ימים ברכב 4X4 עם שני חבר'ה נהדרים, וכאן נקודת העצה - תבחרו טוב טוב מי הולך להיות איתכם, כי תבלו המון זמן ביחד, ואדם לא נכון יכול להרוס לגמרי את החוויה. אפילו כדאי להגיע לטאנה יום מראש כדי להכיר אנשים.